HTML

Autós átverések

Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy leleplezzük a magyarországi és külföldi autóvásárláskor történő csalásokat, szervizekben történt átveréseket, bolti-, és alkatrészvásárlási füllentéseket, hazugságokat. Ezen az oldalon nics kertelés, csak a kiábrándító és kemény igazság. Az okos ember más kárából tanul, ezért remélem a posztok olvasásával elkerülhetik a csalásokat, átveréseket. Szeretné saját tapasztalatait, kellemetlen élményeit megosztani? Küldje el e-mailben, mi pedig garantáltan megjelenítjük oldalunkon. autosatveresek@gmail.com

Friss topikok

Trükk a szervizkönyvvel

2007.12.29. 00:49 autosatveresek

"Egy éve vásároltam egy 4 éves Opel Astra típusú gépkocsit. Az ablakba kiragasztott papíron a megtett kilométer sorban az „óra állása szerint” felirat szerepelt. Az óra 70 500 km-t mutatott. Az előleg kifizetése előtt egy látszólag teljesen hiteles szervizkönyvet mutattak, amelyben minden adat egyezett az elmondottakkal. A kocsi nagyon megkímélt állapotban volt, tehát a próbaút után megkötöttük a szerződést és megvettem az autót. A pénz kifizetése után a forgalmit és a zöldkártyát átadták, a szervizkönyv azonban eddigre eltűnt valahogy. A cég tulajdonosa azt mondta, hogy az egyik kollégája véletlenül más papírokkal együtt elvitte, de még a nap folyamán értesít és eljuttatják hozzám.

Ez nem történt meg, sőt a következő napokban már arra hivatkoztak, hogy a szervizkönyv az előző tulajdonosnál van. Ezek szerint a szerződéskötés előtt megmutatott szervizkönyv hamis volt. Miután többszöri kérésemre sem foglalkoztak az üggyel, az autó újkori vásárlási helyére mentem hogy készítsenek egy másolatot. Ekkor értettem meg a kereskedés viselkedését. Az autó a 165 000-es szervizen is túl volt már. Amikor ezt a kereskedésben elmondtam, arra hivatkoztak, hogy nem tudtak róla, ők már így vették az autót. Ennek ellentmond, hogy hamis szervizkönyvet mutattak be és végig mellébeszéltek. Az elmúlt egy évben mindent elkövettem, hogy a kereskedéssel megállapodásra jussak, de ez nem sikerült. Így minimum 400 000--500 000 forintos veszteséggel tudnám csak eladni az autót, feltéve ha ilyen sok kilométerrel találok rá vevőt."

www.fogyasztovedelem.com

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autosatveresek.blog.hu/api/trackback/id/tr93277868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zolee 2007.12.29. 09:25:57

Kereskedő neve, címe, telefonszáma?

Bubba_OL 2007.12.29. 09:26:39

Legközelebb nézd meg a kormányt (a kopásból már sejtheted, hogy 75e vagy 175e van az autóban), ugyanez kárpitkopás, ülés kiültsége stb. ezek olyan jegyek, amik alapján, ha nem vagy szerelő akkor is jó eséllyel veszed észre a huncutságot. Persze ez sem 100%-os védelem.

hukk 2007.12.29. 09:27:27

hát, ez egy tipikus átverés, én tuti nem vettem volna át az autót a szk nélkül. Illetve ilyen esetekre van az kitalálva, hogy olyan szerződést irtok, hogy a vételár 10%-a addig nálad marad, amíg minden megnevezett okmányt, tartozékot meg nem kapsz. csak a kóklerek hajtanak el a fenébe, ha ezzel a szerződéssel mész oda.
Asszem ezt a történetet bebuktad, egyet tanácsolhatok: használd az autót, szervizeltesd rendesen, tudván a valós igénybevételét, és akkor még 150e km-ig nem hiszem, hogy gondod lesz vele.

dr. Erika Zangolna 2007.12.29. 09:36:22

Bubba, nekem nincs extra nagy seggem se jetikezem, de az én opelemben 55 ezernél ment szét az ülés, 60 ezernél a kormány tíz óránál tükrös.

Szervizkönyvet meg nem vezettetek, mert a márkaszervizek csak arra jók, hogy hamarabb menjen tönkre a kocsid. A tervezett avulásért szerintem részben ők felelősek: a kötelező szervizekkor pl nem cseréltek olajat, de kiszámlázták, a mostani szerelő valami fekete kását eresztett ki a motorból, mikor elvittem hozá, hogy full szervizkönyves gép.

Nálam vételnél pl a márkaszervizes szervizelés hátrányt jelentene, mivel több szerviznél láttam, hogy hogy basszák át az embert ahol csak tudják, mindezt a kocsi rovására.

Zoli 2007.12.29. 09:40:51

na ezért nem veszek én kereskedéstől autót... az összes autókereskedő csaló, ebből élnek!

donkartacs 2007.12.29. 09:44:18

szia! szellőztesd a neten a kereskedést ahogy csak tudod minden fórumon, amúgy a kormányos dolog nem megoldás "autókereskedőnek" titulált nepperek akik külföldröl hozzák a taxikat nem ritka a 400ezer km simán átbőröztetik a kormány és a sebváltót lecserélik a a pedálsoron a gumikat kis belső takarítás aztán kap egy laza polírt a fényezés ez kb 50 rugó aztán már be is nyalja a hétköznapi ember hogy az 2001 tdci kombi mondeo csak 80.000km futott nemdohányzó kisöregé volt kint németbe aztán mikor mentél vele 1000 kilómétert jobb esetben akkor elkezd villogni meg kiírni mindent a kompjuter, és jön a 4 porlasztó csúcs cseréje cirka 400ezer vagy nem villog mert a drága nepper kivette a ledet, kikódolta a kompjútert kiütötte a hibakódot (nullázta) ezért ebből nem veszel észre semmit! Szóval csak megbízható forrásból!
Szervízkönyvről csak annyit, hogy ismerősöm a skodánál dolgozik 10rugó és van vezetett szervízkönyve a gépnek! szóval mindetn megoldanak!
Sajna ez az üzlet arról szól hogy átverni, lehúzni! Tisztelet a kivételnek! Nézd meg az autókereskedőket mind suzukival jár olyan szarul megy az üzlet!

gd 2007.12.29. 09:44:40

Régóta gondolkodom egy olyan weboldal indításán, ahol az effajta átverős autókereskedők neve, címe nyilvánosan szerepel, az átvert autóvásárlók történeteivel együtt. Hátha ez visszaszoríthatná ezeknek a patkányoknak a módszereit. Nekem is lenne hozzá egy-két történetem...

ELPÉ 2007.12.29. 09:47:01

Én a helyedben feladnék egy hírdetést egy nagy példányszámú, esetleg ingyenes újságban, ahova csak ennyit írnék: Figyelem! Csalók! És közzétenném a cég nevét, elérhetőségét, cégvezető nevét. Aztán pereljenek, ha mernek.

mxplanet 2007.12.29. 09:54:39

nem értem a felháborodást.
minden kereskedő ezt csinálja.
a kormánykopás sem egyértelmű, ha huzat volt rajta, vagy a kárpiton is.
plusz autókozmetika!

hukk 2007.12.29. 10:04:21

van még egy mód, a kiválasztott autó alvázszáma alapján márkakereskedések adnak infót, hogy melyik szervizen van túl a kocsi. persze, lehet, hogy ez nincs ingyen. igaz ugyan, sokat nem segít, ha tudom, hogy a kiválasztott gép 2003-ban volt a 30 ezres szervizen utoljára márkakereskedésben. De a pár éves autók esetében érdemes lehet megpróbálni az utolsó utáni ellenörzésnek. Aztán vagy alkuszol, vagy elálsz a vételtől.

lotht 2007.12.29. 10:16:41

"nem értem a felháborodást.
minden kereskedő ezt csinálja."
Ha mindenki belevizel a medencébe, akkor rendben vagyunk??
Fura hozzáállás...

klacus 2007.12.29. 10:18:54

Hát autóvásárlásnál érdemes elvinni bevizsgáltatni a verdát, ha nem értesz hozzá. Igaz minnél újjabb a gép annál több olyan baja lehet amit compi nélkűl nem mondanak meg. Ha a kereskedő nem engedi, hogy elvigyétek a verdát egy szervízes állapotfelvételre, akkor hanyagold. Hozzáteszem ismerek pár olyat akik engedik, és nem kóklerek. De nem is a legolcsóbbak.

A probléma azért ott van a kedves vevőben is.A türelmetlenség, mindenki túl akar esni gyorsan az adásvételen, nem akar tudni semmiről. A kereskedők ezt használják rohadtul ki. Bepörögsz, mert kell a kocsi, át sem olvasod. Aztán derűl ki, hogy nincs iratösszesítő, nem is hitel hanem lízing, meg céges volt, meg áfát is kell fizetni, de nem volt ráírva, meg Én Casco nélkűl akartam.... stb. Egy jó tanács mindenkinek, NE A SLUSZKULCSOT NÉZD AMIKOR ÜZLETELSZ, hanem a paírokat, meg a portékát, de azt alaposan.

yeti 2007.12.29. 10:33:47

ja amugy tenyleg nincs sokba egy szervizkonyv. kereskedesem van kecskemeten.
es tenyleg suzukival jarok. es vagjatok miert? hogy az alkalmazottak el tudjak adni az audimat amig en bankban vagyok. ezert jarunk suzukival, jobban orulok ha 6millio var amikor visszamegyek mint 6kilo es audival jartam. nyaron tobb mint 3millio jott be ket honap alatt, de a tel most kicsit gyenge, de attol fuggetlenul nem gondolom h szarul menne az uzlet.

bob 2007.12.29. 10:46:14

yeti jól lealkudták az audidat két hónap alatt...:)

dpeti 2007.12.29. 10:54:25

nem is gondoljátok milyen kicsi az eurotaxos árkülönbség egy 70000-et és egy 300000-et futott kocsi közt pár tízezer forint. és igenis el kell vinni a szervízbe mielőtt megveszed birka egy nép vagyunk miért kell elhinni hogy az összes kocsiban 85000 van egy kereskedésben? egyébként egy 200000-et futott kocsi itthon magánhasználat mellett még lazán elmegy ugyanennyit. szóval nem a kilóméterrel kell törődni.

cavinton 2007.12.29. 11:07:01

klacus tanácsai megfontolandóak.

Én hozzátenném, soha ne vegyél "azonnal" autót.
Várj vele minimum pár napot és közben nézd meg a hasonlóakat a piacon.

1. Szervízkönyv Sokszor ha van akkor is hamisítvány.
2. km 3-10éves autókban mindben 70-110ekm van. Nem véletlenül.
3. Atvizsgálás. A kereskedőtől független átvizsgálót válassz és együtt nézzétek meg, mert ezt is hamisítják.
4. A szervízkönyvben szereplő szervízektől kérj autó történetet. Nem valószínű, hogy a hamisított szervízkönyvet bevitték volna utólag a rendszerükbe.

stbstb...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.12.29. 11:10:17

"Aztán pereljenek, ha mernek."

Valszeg nem perelnének, hanem megveretnének. Ezek mindenre képesek. Milliós pénzekről van szó.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.12.29. 11:15:39

Ez a netes szégyentábla tényleg jó ötlet lenne, de nem csak az autókereskedésekre korlátozva, hanem boltokra, víz-gázszerelőkre, taxisokra, padlóburkolókra, stb. stb.
Olyan lenne, mint a Homár, csak áttekinthetőb. A probléma azonban a megbízhatóság, ugyanis találni kell olyan módszert, amely kiszűri a rosszindulatú, hamis vádaakt, amikor egy versenytárs akar például másokat lejáratni.

humanoid 2007.12.29. 11:22:59

1. Van egy megbízható szerelő ismerősöm. Autóvásárlási akció úgy indul, hogy együtt nézzük meg/át a kinézett kocsit. Ő tudja, mit és hol kell nézni. Nekem pedig megéri az a kis pluszköltség, amit köszönetképpen kap tőlem.
2. Nem hiszem, hogy a beltér optikai megjelenése alapján meg lehetne mondani, hogy valójában milyen állapotban van az autó! Mintha értenénk hozzá, de jaj, mégse...
3. Papírok aláírása előtt az sem árt, ha egy ebben jártas ismerősnek (netán pont jogásznak) megmutatjuk. Megbízható kereskedésben kiadják a szerződéstervezetet. Ez már egy szűrő.

Sokan hiszékenységből vagy csak hozzá nem értésből, netán sietségből rendkívül felelőtlenül járnak el. Aztán a saját kárukon tanulnak (?). Tudom, a férfiakat két dolog bolondítja meg: a nők és az autók. De azért nem ártana néha a fejünk(sic!) után menni!

mxplanet 2007.12.29. 11:26:34

loht ! ez nem hozzáállás, hanem nyitott szemmel járás és tények!

Gyula úr 2007.12.29. 11:29:51

Én csak olyan helyre megyek szervízeltetni, ahol nézhetem a szervízt és vihetek anyagot (olaj, gyertya, szűrő). Lehet, hogy kicsit drágább így, de összeségében olcsóbb. ÉS FIGYELNI KELL. Autós-motoros szervízben nincs bizalom.

Ron Dzseremi 2007.12.29. 11:34:39

Én is így vettem autót. Egy évig szívtam vele mint az állat, aztán gyorsan beszámítattam egy 0km-esbe.
Soha többet használtat. Nagyon durva tanulópénz volt.

Mityu 2007.12.29. 11:38:20

Kb. Négy éve vettünk volna egy Peugeot 405-öst. Első ránézésre csilivili autó, belseje igényesen kitakarítva, kopások minimálisak. Körbejártam a verdát. Első körben feltűnt a lökhárító és a fényezés kategóriakülömbsége. Fényezés majdnem szalonautó kinézet, a lökhárító mintha a bontóból hozzatták volna csak azért, hogy legyen rajta valami. Nézem a szélvédő oldalain a króm díszlécet. Felül úgy kb 5 centi mindkét oldalt elállt, mintha antennák lennének. Kérdezem a tulajt, hogy törött volt-e az autó. Aszongya csak elöl baloldalán kis kocc volt, nem vészes. Mondom a szélvédőt ekkor nem szokás megbontani. Kérdezi miből godolom, hogy a szélvédő meg volt bontva? Mondom a krómdíszléceket nézve, másra nem igen tudok gondolni.

Megnézettük emelővel megemelve saját szerelőnél. A sejtésem durván bevált.

Ugyanis kiderült, hogy az autó alváza hullámosan meg volt rongyolva. Ami azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel a verda frontálisan ütközött. Ebből következik, hogy az egymillióra tartott autó alig ért többet félmilliónál.

Pepe 2007.12.29. 11:45:50

A használtautó biznisz alapvetően az átkúrásról szól. Nem kicsit, nagyon. Ez vita feletti.
SOHA egyetlen eladóban, autóban, papírban ne higyjél, kivéve ha nagyon közeli rokoné a kocsi, ismered a kocsi történetét, gyakran láttad, stb...
Egyéb esetekben csak az a kérdés, kicsit, közepesen vagy nagyon leszel-e átbaszva. Mert át leszel baszva az tuti.

Ezt okosan (szerelővel menni, alvázszám alapján márkaszevízben ÉS BIZTOSÍTÓNÁL lekérni a kocsi történetét) lehet csökkenteni, minimalizálni. Akkor is lehet pár apró meglepetés, de az bevállalható.

d.hardman 2007.12.29. 12:11:49

aki autókereskedésben vesz használt autót, az nem lehet sikeres ember

János bá' 2007.12.29. 12:33:44

a megoldást úgy hívják, hogy vw passat b4 (keskenylámpás) vagy toyota carina e. ebben a világban a ráció könyörtelen szemével nézve értelmetlenség bármi másért pénzt adni. igen,egy olyan világban, ahol

a, vagy már rögtön átkúr a kereskedő (km-óra állás, szervizkönyv)

b, vagy "korrekt, ügyfélközpontú" cégről van szó,akiknek "fontos a bizalom kiépítése az ügyfelekkel való kapcsolatban", hogy később legyen mivel játszani (pl. kötelező szervizeknél
, stb.)

c, vagy nekedtolat a szerencsétlen proli vagy a kigyúrt kopasz a parkolóban és elszökik

d, vagy a kutyaeledelnek való, kínai blind pulcsis lárvaállapotú panelférgek, esetleg kifejlett egyedeik törik le a tükrödet vagy húzzák végig kulccsal a vas oldalát

ésatöbbi. autóra viszont szükség van, és éppen ezért valami olyanra a legésszerűbb beruházni, amire tényleg csak mint használati tárgyként tudsz tekinteni, szállítóeszközként, és még csak véletlenül sem a család szeme fényeként meg a kis kedvencedként. és ahogy a legkisebb hiba is jelentkezik, eladod és veszel egy másikat.

vanek 2007.12.29. 12:40:18

Nem lehetne a büntethető tételek közé felvenni a km-óra visszatekerést, mint csalást ?!

János bá' 2007.12.29. 12:40:54

mindkettő olcsó, nagy eséllyel kifogható belőlük abs-es, légzsákos, klímás példány, tágasak, és minden útszéli szerelő ért hozzájuk, nemcsak a mindenható márkaszervizek. és nem lopják, és a kulcsokkal is megkímélik őket. nagyon érdekes a társadalmi fogadtatása annak, ha vki ilyesmi autóval jár. a sok szerencsétlen, aki épp most készül belegebedni a negyedik kalos, thalia vagy mittoménmi részleteibe, sokszor még szánakozva is néz a b4- vagy carina e-júzerre, hogy "jaj szegény, sose fogja megtudni, milyen egy szép új autóval járni". ilyet is hallottam már, hogy "sose lesz jó autója". az a vicc, hogy mindezt egy tősgyökeres, "ötévente lecseréljük, hogy lássák a parkolóban, hogy új" s.....kistól.

Zsenyoncio · http://Zsenyoncio 2007.12.29. 12:45:13

Hi.
Egy Ford szervízből már 7 autót vettünk a vállalkozás és saját részre.(3 újTransit,használtEscort,fiesta,1-1 új-használt focust)Minkét használt autóval eddig semmi probléma nem volt. Nagyon korrektek.Klacussal értek 1-t

don101 2007.12.29. 12:48:00

Felénk is van egy nagyon érdekes kis kereskedés!
Rongyá tört autókat adnak el a balfa...oknak,drágán!Karambolban sérült kocsikat vesznek meg szarért-hugyért,kis kalapálás,2 kg gyors git,festés,polir,mehet is a hülyéknek.Nekem igy próbáltak eladni 1 suzukit!Meg volt csavarodva a vas,eladó magyarázata:gödörbe áll a kocsi,azért ilyen furcsa.Jó,állj ki onnan,kocsi ugyanolyan fosul nézett ki!Akkor mondtam meg neki,hogy aki velem van ,az autószerelö.A balf...sz nagyott nézett és ott hagyott.Hát soha nem lett(és nem is lesz )üzlet velük.

Pakisztán 2007.12.29. 12:57:50

Kedvencem mikor a nepper, mikor eladod neki az autót, az orrod alá tolja a 2. számú szerződést, amin csak te, az eladó vagy rajt, a vevő biankó...buzi-e vagyok, ha elhajtom az annyába?

Tábornok 2007.12.29. 13:50:18

János bá, igazad van, de az emlitett emberpéldányok ezt sosem fogják megérteni, a második kifogásuk - az első, hogy nem új - hogy ezek az autók túl nagyok számukra, mondjuk én meg ezt nem tudom felfogni ésszel, mi a jó a kis méretű autóban, mit lehet azon szeretni?

én 13 éves autóban fekszem, nem a legujabb példány, de látom a lacettis, octáviás csak arra büszke a kocsim mellett, hogy az övé újjabb és persze modernebb, no meg nincs benne félmillió km.

Begérke 2007.12.29. 17:31:25

Szerintem ez csalásnak minősül, de az jó kérdés, hogyan lehet bizonyítani, hogy az előző tulaj vagy a kereskedő állította vissza az órát.
Persze, ha - és itt jön a kincstári optimizmus - mindenki feljelentést tenne ilyen esetben, a vizsgálat miatt sokoknak elmenne a kedve ettől.
A másik amit tehetünk az, hogy amikor a saját autónkat adja el kereskedő, ragaszkodunk hozzá, hogy ne legyen biankó szerződés illetve a valós kilométeró állás szerepeljen benne. De ez már nem olyan jó dolog, mi?

Sanya 2008.01.10. 13:20:25

Az az eurotax-os dolog hülyeség! 70.000 és 300.000 között nem hiszem el, hogy ne lenne jelentős különbség. Egy személyautót 200-300 ezer km-re gyártanak.

Tomi8 2008.07.10. 00:45:06

Sziasztok. Én autókozmetikában dolgozom és őszintén megmondom néha lehet sz#rból is várat építeni. Most például egy Peugeot Boxer teherautót csinálunk és már voltunk órásnál vele egy kis "computer kalibráláson" ahogy a szakember mondja (persze a kereskedő kérésére). Tehát nem csak személyautóknál van ilyen probléma. Egy kis takarítás és minden rendben. Simán eladja a 300.000-es tehert 150.000-el. Vagy másik példa: Taxi.... ez egy csúnya dolog. Általában a társaságok 3-400.000-nél leselejtezik őket és a "rendes" kereskedő felvásárolja majd "kalibrál" 150-re. Fehér Octaviát, Astrát, Picassot, Mondeot nem szabad venni mert saját tapasztalatból tudom, hogy úgy el lehet tüntetni a taxi nyomait hogy soha az életben nem jön rá senki hogy taxi volt az autó hiszen márkaszervízben kár is lenne a nyomait keresni mert általában a társaságoknak saját szervízük van.

davidson (törölt) 2009.08.19. 12:18:16

@Erika Zangolna: "mert a márkaszervizek csak arra jók, hogy hamarabb menjen tönkre a kocsid"

nem kéne...

Levs 2009.11.13. 18:32:21

udv mindenkinek!
nem teljesen temahoz tartozik, de talan megelozheto egy ujabb atveres a hasznaltauto kereskedestol:

FEHÉR-AUTÓ KFT. 1106, Bp.X.Fehér út 9-11
FORD GALAXY 2.0 TDCi Titanium PANORAMA
4.490.000 Ft
Futott km: 76.500 km

A problema ott van, hogy az autoban tavaly mar 120.000 Km volt bekescsabai Ford Hovany szerviz adatlapja szerint.

Termeszetesen a kereskedes "nem" tud errol, a szervizkonyv pedig elkallodott...

Sanyi_72 2009.11.18. 23:26:26

@Levs: Pár éve én is itt vettem az Astrámat 109e km -rel, aztán kiderítettem hogy 190e km van benne...

jeguska 2013.11.29. 09:28:33

2012 ben én is akartam egy opel antarát venni kereskedés 110 e km hirdette a kocsi ablakában lévő alvázszámot le írtam irány az opel kereskedés honorárium és már kapom is az autó előélet, kártörténet, dokumentumot irány haza átnézem és kiderült 2010 októberében volt utoljára szervizben és már akkor 149 e Km benne.Azon mindent adatot meg lelsz rajta csak a tulaj adatait nem amit Európában helyeztek forgalomban ne sajnáljátok azt az összeget rá fordítani.

Kyrie Eleison 2015.11.27. 16:53:24

Miért kell megijedni 165.000 km-től? Valami bajod van a kocsival? Azért egy Astrát nem 100ezer kilométerre terveznek ám!
A nepperek nem kisbárányok, de simán elképzelhető, hogy nem ők tekerték az órát, hanem még előttük valaki.
Aranyszabály: állapotot veszünk, nem kilométeróra állást.
A magyar használtautó vásárló hülye. Tapsikol, mint a jázminok, és büszke magára, hogy milyen fasza 50ezer klométeres "szalonszagú" vasat vett, csak azt nem veszi észre, hogy az autónak két jobb oldala van.
Mosmá' ne pattogjál, ha benézted.

Kyrie Eleison 2015.11.27. 16:55:40

@Sanya: hát ez elég nagy butaság:)
süti beállítások módosítása