Az alábbi levelet egy kedves ismerősöm küldte: "Használt Alfa Romeo vásárlásakor amennyire tudtuk átnéztük az autót, habár nem vagyunk szerelők, de azt hittük mindenhez értünk. Külsőre, belsőre nem találtunk rajta semmi problémát, az ülések, belső kárpitok szinte tökéletes állapotban voltak, szép tiszta volt a motorhang, egyenletes az alapjárat. Mint ismeretes az Alfa Romeoknál az illesztések gyárilag sem a legpontosabbak, ezekkel nem is foglalkoztunk. Vásárlás után az autó tökéletesen működött. A nagy menetteljesítmény mellett viszont eltörpült az autó fékereje, de ezt csak az autó használatba vétele után egy pár héttel éreztük, hisz ki az, aki egy újonnan vásárolt autót egyből hajtani kezd. 130 km/h felett a fékhatás katasztrofálisan gyenge volt. Gyorsan felkerestem egy szerelőt, aki pillanatok alatt diagnosztizálta a problémát. A fékbetétek teljesen kopottak voltak, viszont nem értettük, hogy a műszerfal visszajelző lámpa miért nem hívta fel a figyelmünket az esetleges hibára. A fékbetét új ára szereléssel 45.000 forintba. A kerék leszerelése után vettük észre, hogy a fék visszajelző lámpa vezetékeit egyszerűen egy csípőfogó segítségével kettévágták, ezért nem villant fel a jelzés a műszerfalon. A szerelő mondta, hogy nem ez az első eset amivel találkozik. A hibát úgy lehet észrevenni, hogy a féktárcsa külső kerületén egy 1-2mm magas, és széles éles perem található, mely kiemelkedik a síkból illetve másik jele a féktárcsán látható mély barázdált sérülések. Ha a vásárlás helyén észrevettem volna a hibát, akkor biztos, hogy az autó árának csökkentése mellet vásároltam volna meg, és nem ért volna meglepetésként az így is magas átírási és egyéb járulékos költségek melletti plusz felmerülő kiadás. Javaslatom tehát az, hogy ha használt autót vásárol, vigyen magával egy jól képzett autószerelőt is, habár úgy hallottam, hogy az autókereskedők nagy része nem nézi jó szemmel jelenlétüket."
Ez az átverési mód tipikus, a visszajelzőlámpák elvágását előszeretettel alkalmazzák a kereskedők, evvel elkerülve a javítást, és annak plusz költségeit, melyet az autó értékesítésekor nem tudnak "behajtani". A légszákkal való trükközésről egy későbbi posztban foglalkozunk.