HTML

Autós átverések

Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy leleplezzük a magyarországi és külföldi autóvásárláskor történő csalásokat, szervizekben történt átveréseket, bolti-, és alkatrészvásárlási füllentéseket, hazugságokat. Ezen az oldalon nics kertelés, csak a kiábrándító és kemény igazság. Az okos ember más kárából tanul, ezért remélem a posztok olvasásával elkerülhetik a csalásokat, átveréseket. Szeretné saját tapasztalatait, kellemetlen élményeit megosztani? Küldje el e-mailben, mi pedig garantáltan megjelenítjük oldalunkon. autosatveresek@gmail.com

Friss topikok

Használt új autó?

2008.01.21. 21:11 autosatveresek

Na ezt figyeljétek:

"Februárban vásároltam egy új Fiat Puntó autót egy gyöngyösi autókereskedésben. Szerettem volna eladni, vevő is lett volna, de az átvételkor kiderült a festékréteg mérésekor, hogy a jobb első ajtó valamikor sérült, mert 3 réteg festék van rajta. A vevő elállt a vételtől, az autószalon elállt a felvilágosítástól. Én csak abban vagyok biztos, hogy amióta az autó a tulajdonomban van nem történt semmiféle sérülés rajta. Ki a felelős azért mert jóhiszeműen, null km-es autó vásárlásakor nem ellenőriztem a festékréteget az autón? ! Az autószalon nem volt hajlandó felvilágosítást adni  a történtekről és nem engedte, hogy az autó papírjaiba belenézzek. Így gyakorlatilag egy sérült autót vettem sérülésmentes autó árán. Becsaptak és talán nemcsak engem egyedül!"

www.panaszfal.hu

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autosatveresek.blog.hu/api/trackback/id/tr30306405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amodent 2008.01.21. 21:40:53

Büntetőfeljelentés csalás miatt + párhuzamosan polgári per indítása.

Morgó Muki 2008.01.22. 18:43:46

OFF

A szerviz még mindig rövid i a magyar helyesírás szabályai szerint. Ebben a postban nem szerepel az a szó, de az oldalon több helyen is és követlezetesen rosszul. Igyekszem a témába is vágni, de most nincs ötletem.

ON

protézis 2008.01.22. 18:47:30

Az új autók meglepően magas számban sérülnek a szállítás alatt. Az a Puntó valszeg nem karambolos, "csak" szállítási sérült. Ezeket az autókat kijavítják, és újként eladják. Soha nem adnak információkat ezekről a sérülésekről.

d.hardman 2008.01.22. 18:53:21

aki új autót vesz... tudjátok

Dr Drago 2008.01.22. 18:54:38

Ez a kis magyar "leszopattalak" című, össznépi, kötelező talajgyakorlat.
Már-már a legsötétebb középkort idézi. De már néhány éve semmin sem rezzenek össze. Ezt hozta a Furmány és bandája mint korrekt üzletember a mai madzsar közéletbe.
Isten hozott a való világban!
Frappánsan át lettél verve.

Persze lehet próbálkozni amodent módszerével... feljelentés+per... Bár kicsi az esélyed, hogy "becsszóra" bármelyik bíróság igazságot szolgáltasson neked.

Itt a Banánköztársaságban az "igazságszolgáltatás" szó elől - ha azt hívatalokban űzik - el van lopva az "i" betű. Ezt jobb ha tudod!!!

Ha van pár kredenc méretű ismeretséged, akkor sansszal indulsz, és elmentek a kereskedőhöz, hogy "Ugyan lécci pakold mán ki a verda papírjait de izibe, míg a fogaid a helyükön vannak..." vagy csak nagy hirtelen két maflás közt felvázolotatod a patkánynak, hogy "ezen pajti miattatok buktam fél millát, szóval addig kérjük szépen amíg te is szépen vagy..." Természetesen, mindezt szigorúan mosolyogva és a legnagyobb tisztelettel...
Lehet, hogy nem lesz a patkány mosolya őszinte, de ki a f@szt érdekel, mikor a pénzedről van szó...

Természetesen, még van más lehetőséged is, pl. beülsz a sarokba és keseregsz kicsit, hogy "milyen gennyes ez az élet, hogy megint engem vertek át, s megint többet bukok mint szerettem volna, de sebaj, majd vállalok éjszakai műszakot és kb. 2-3 év múlva megint a pénzemnél leszek"...

TE döntessz.

Név 2008.01.22. 18:55:15

Morgó Muki: KIT ÉRDEKEL?? OFFTOPIC, mond valamit?!

A témához szólva: jó ügyvédet kell találni és a kereskedőt be kell perelni. Még az is lehet, hogy elállhatsz az akkori szerződéstől hibás teljesítésre hivatkozva.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.01.22. 18:55:41

A gyári technológiával javított, szállítási sérült új autó jogilag a sérülésmentessel egyenértékű.
Felesleges perelni.

Ezen kívül sajtó-hype, meg taxis-hiszti a festékvastagság. Ha TÉNYLEG tisztességesen van megoldva (márpedig ha eddig nem tűnt fel a hiba, akkor így van, ugye...), akkor használati értékében nincs különbség.

Piaci értékében persze van, pont az ilyen síráshalmazok miatt.

Név 2008.01.22. 19:02:05

Három réteg festék nem gyári minőség. Az az elemcsere vagy 1 réteg festék tökéletesen, de annak a vastagsága is csak alig több!

Ja és most nézem, nincs még egy éve. Perelj. Valószínű, hogy peren kívül fizetni fognak. Csak rámenősnek kell lenni, ügyvéd által levelet írni, stb. Nem szabad, hogy bénának lássanak és hogy azt higgyék, hogy béna vagy tudatlan vagy... Fel kell szólítani, ha nem válaszol, nem fizet, azonnal beadni a bíróságra.

Sok autókereskedő még az anyját is megb*ná 20Ft-ért. És ez addig úgy lesz, amig az emberek "lenyelik" a párszázezres sérelmeiket...

Misi 2008.01.22. 19:15:32

300 mikron vastagságig újnak minősül, az autó. A legtöbb gyártó 100 körül fúj, tehát ha még 2x fényeznek rá, akkor is jó.
A szálítási sérülésről meg nagyon sok helyen tájékoztatnak, a Toyotánál pl. kötelező(!), ha nem így történik nagyon komoly büntetést kap a szalon a márkaimportőrtől. Arról nem is beszélve, hogy ilyen esetben plusz kedvezmény adnak (amit a márkaimportőr ad), de ehhez az kell, hogy a vevő írásban nyilatkozzon, hogy tudomásul veszi a dolgot. Ez szintén Toyota rendszer.

Dr Drago 2008.01.22. 19:18:38

...ja és hírdetheted úgy is eladásra, hogy:

"Alig használt Fiat Punto EXTRA LAKKOZÁSSAL! felár nélkül eladó!!!

:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.01.22. 19:20:26

"Három réteg festék nem gyári minőség. Az az elemcsere vagy 1 réteg festék tökéletesen, de annak a vastagsága is csak alig több!"

A rétegvastagságmérő nem képes megszámolni a rétegeket, csak annak vastagságát méri. Itt nyilvánvalóan arról van szó, hogy 3x vastagabb a réteg, mint máshol, csak a t. levélírónak nem sikerült ezt megfelelően interpretálnia :)
Az utánfújt fényezés pedig nagyjából 3x olyan rétegvastagságot ad, mint a gyári.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.01.22. 19:21:53

"Ez szintén Toyota rendszer."

Jó, a Toyota nincs egy súlycsoportban a Fiattal. 10 éve is adtak 3 év garit, amikor az európai gyártók azon hisztiztek, hogy csődbe fognak menni, ha az EU kötelezővé teszi a 2 év garanciát :)

Jólfelhúztammagam 2008.01.22. 19:22:32

Ugyan milyen műszer tudja mérni a festékrétegek SZÁMÁT?
Amúgy sem értem ezt a hisztit a festékvastagsággal. Arra jó, hogy megállapítsuk volt-e komoly sérülése az autónak. De hogy javítottak egy horpadást az ajtón, ami szemre nem is észrevehető, csak műszerrel mérhető, hát ki nem sz@rja le?
Amúgy igaz van a posztolónak, átb@szták, de ezért kár perelni. Az autó értékét jelentősen nem befolyásolja ez az apróság. Kell keresni egy másik vevőt.

Yeto 2008.01.22. 19:36:19

MÁrkakereskedő volt? Ha igen, megkerested az importőrt?

fructal 2008.01.22. 19:36:49

Perelned teljesen felesleges, mert nem tudod bizonyítani, hogy azóta nem sérült az autód, amióta átvetted. A legjobb, amit tehetsz: halál normálisan bemész a kereskedésbe, elmondod, mi a helyzet és íratsz egy igazolást a kereskedéssel, hogy "az autó jobb első ajtaja telephelyre szállításkor enyhén sérült, helyreállítása a márkakereskedő költségére megtörtént. A helyreállítás legalább az eredetivel megegyező minőségben történt, gyári anyagok és technológia felhasználásával. A garanciális feltételek változatlan formában érvényesek." Ügyvezetői aláírás visszadátumozva. Ez a kereskedésnek nem fáj, (sőt, szinte garantált, hogy az új tulaj hozzájuk viszi javíttatni a verdát) és veled sem különbözött össze. Egyébként előfordulhat, hogy már a gyárban sérült az autó és lehet ennyire durva a festékvastagság eltérése. A FIAT-nál simán el tudom képzelni, de még prémiummárkáknál is előfordul.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.01.22. 19:38:24

Apám ilyen ügyben nyert pert egy (azóta megszűnt) Toyota kereskedéssel szemben.

sörös 2008.01.22. 20:12:18

Valamelyik autós újságban olvastam, hogy kb. minden 5. új autón keletkezik valami kisebb sérülés (nem totálkrra kel gondolni, csak karc, horzsolás) szállítás közben. Ezeket vagy a márkaszervízben vagy a szállító bázisán javítják ki. PL: a Hödlmayer-nél komplett javítóbázis és szervíz működik a hibák kijavítására. (+ egy csomó minden "gyári" extrát is be tudnak szerelni utólag a raktáron lévő alap autóba).

Az új autó vásárlóját persze nem tájékoztatják erről a turpisságról. De ez persze nem csak a Fiatnál van így.

Jólfelhúztammagam: egyetértek veled, nem biztos, hogy perrel megy valamire, mert nem tudja bizonyítani, hogy mikor történt a káresemény ami miatt újrafényezték az ajtót.

Szerintem peren kívül kellene megegyezni a kereskedővel.

Aki pedig használt autót keres, az fogja fel, hogy az használt autó! Nem vitrinben állt, azzal közlekedtek. Önhibán kívül is előfordulhat kisebb sérülés, ami nem befolyásolja a későbbi használhatóságot.
Ha pedig "hibátlan" autót akar venni, vegyen újat.

Muki 2008.01.22. 20:15:27

Ezt hozta a magyar közéletbe Orbán és bandája!
Mindenkit átverni, bemocskolni, a kisember meg szívhat.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.01.22. 20:23:36

Muki, ez mennyiben tekinthető szakmailag korrekt hozzászólásnak ? :)

storyline :) 2008.01.22. 20:23:37

Lehet, hogy az 5 gramm extra adag festék miatt jobbra húz az autó.

sörös 2008.01.22. 20:27:09

Muki: El vagy tévedve. Ez nem politikai fórum. Egyébként meg egyik kutya, a másik meg eb.

-putyin- 2008.01.22. 20:27:45

Muki!

Neked mekkora eszed van! Miért nem az mszp oldalán fórumozol??

Soockit 2008.01.22. 20:29:14

Egy kicsit nállunk morcos volt az eladó a szalonban amikor az autó átvétele előtt átnéztük azautót festékmérővel. Nem is értette, mondtam, hogy sokmindent hallottunk többek között erről a szalonról!

kutyavacsi 2008.01.22. 20:29:31

autókereskedő cég neve? sztori cc-zése t.homárnak (esetleg fényképes illusztrációkkal: kocsikáról, kereskedőcég portáljáról)! sztem megérdemelnék+a posztoló tárgyalási pozícióján is javíthat...

fructal 2008.01.22. 20:30:37

Sörös: a Hödlmayer-nél és a Lagermax-ban is külön részleg van az ilyen javításokra. De ez nem gáz, gond nélkül meg tudják csinálni az ilyen autókat. És erre az importőr is figyel. A minden 5. azért durva szám, ezek elég drága fuvarok lennének! :))

Muki: Te az életben nem leszel boldog ember. Igyál inkább egy teát.

-putyin- 2008.01.22. 20:34:24

Ilyen eset nem csak veled történt meg. Van egy cég, aki ezeket az autókat hozza az országba többnyire vonattal. Ezeket az autókat mozgatják, így előfordul, hogy megsérül. Persze lehet hallani itt ott, hogy egyesek hogyan mozgatják ezeket az autókat, amiért azok megsérülnek, de ez most másodlagos. Ez a szállítmányozó cég, ha lezúz valamelyik HQ dolgozója egy kocsit, akkor saját költségen, gyári technológiával megjavítja. Hogy kötelező tájékoztatni az adott cég, hogy az autó javítva volt, ez nem kérdés, de nem teszik meg sajnos. Én Ford márkával tudok ilyen történetet, ott voltam a folyamatos hazudozások alatt...Végül megdőltek és fizettek.
Mivel ez itt magyarország, ezen nem kell csodálkozni. Perelj ezerrel. Egy jó ügyvéd majd rendet vág!

nevem 2008.01.22. 20:38:07

Így van! Láttam, Orbán személyesen rugdosta össze acélkaplis munkavédelmi bakancsban a szóban forgó autót, aztán maszkot húzott és lefújta, direkt túl vastagon. A küszöböt meg összekente sárral.

Te sem leszel hülyébb, fiam.

brobert70 2008.01.22. 21:14:30

Ilyen eset velem is megesett, csak az -szerencsére- céges autóva, ami rám bíztak, hogy adjam el... Az egy Opel Astra volt és bal első sárvédő, és szintén csak a vevő festékrétegmérője árulta el a bibit, de elvitték így is az autót, csak persze kevesebbért, mert így töröttnek hihető ugyebár... Na azóta MINDEN "új" autó vásárlásnál körbe-körbe mérünk minden autót. Az tény, hogy a Mazda és a Toyota a legkorrektebbek ebből a szempontból, és egy Opel Meriva megint majdnem el is lett sütve frankónak, pedig a tetején meg lett nyomva, na ott kénytelenek voltak kicsit engedni... Szóval a tanulság az, hogy új autót ugyanúgy vegyél, mintha használt lenne: mindent át kell nézni, mérni, fogdosni, stb.!

Sáfrány 2008.01.22. 21:20:01

Tipikus paramagyar mentalitás, bélből tudok epét hányni az ilyen újautótveszek aztánfikázok mertlehethogymégsenemújhanemrégi vágybuziktól.

Ahelyett hogy örülne, végre valamiből többet kapott ugyanannyiért (jelen esetben festékből a kocsin), egyből hőzöng meg rosszindulatóskodik hogy őt má megencst átvágták. Ja, biztos.
Meg persze megölték kenit. A szemetek.

Egyáltalán, hogy juthatott eszedbe Fiatot venni? Ember, kapjál már a fejedhez baszod.

Kuku 2008.01.22. 21:40:39

Egyszer egy barátommal esett meg az alábbi hasonló történet:
Új Mondeo vásárol, két év után el akarja adni, pesti f....szkalap lejön vidékre, arcoskodás, alkudozás, majd kiderül (a szalonban ahol vette), hogy a kocsi teljes festett 200-220mikron egyenletesen mindenhol.Az említett figura őrjöng, ellopták a napját, kártérítés, csalók, egyebek...
Barátom elkezdett nyomozni, egészen a gyárig jutott vissza (segített a szalon és az importőr), ahol még a fényező soron visszafordították a csupasz karosszériát, és teljes külső fényezést kapott mégegyszer.
Barátom összetört, ő ezt sose adja el (kb 3 hétig tartott míg nyomoztak), bukik rajta óriásit stb...
Persze a hirdetés még fent volt, pár nap múlva jelentkezett egy másik vevő.Félve elmondja a sztorit, a vevő eljön megnézi a kocsit és 300 ezerrel többért azonnal megvette mint az előző "vevő".
Ennyit erről...várd meg a következő vevőt

A magyar szabvány (ezt alkalmazza a bíróság és a biztosítók is) 400mikronos vastagságig ismeri el az új autót újnak.Ez kb 3 réteg festék.
Ki a k...va anyját érdekli ha egy elemen több a festék mint 130 mikron??!!
Ettől az autó nem lesz se jobb se rosszabb, az ehhez hasonló kicsinyes, hozzánemértő fa...ok csak írjanak blogot..
A sok marha meg úgy is hozzászól, és okoskodik...

ROMANI ITE DOMUM! 2008.01.22. 22:00:55

Azoknak akik Muki(?)t basztatták: érdekes, hogy az előtte mexólaló gyurcsányfikázó egyikőtöknek sem szúrt szemet... :D
többiektől bocs az offért.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.01.22. 22:06:01

Jé, tényleg. Nekem pl. nem.
Mentségemre szolgáljon, hogy az így kezdődött:

"Ez a kis magyar "leszopattalak" című, össznépi, kötelező talajgyakorlat."

Innentől nem is olvastam tovább, gyanítottam, hogy szintén épületes komment lehet.

Természetesen DrDrago hozzászólása is baromság jelen témában.

Meg a tied is.

Ja, és az enyém is, amit épp most írok.

*Sam 2008.01.22. 22:24:14

Valszeg volt egy karc az ajtón és még mindig jobb újrafestett ajtóval eladni, mint karcossal. Felfújod a dolgot...

kehes 2008.01.22. 22:24:19

Drago, te hülye vagy...

'99-ben ugyan ezt a sztorit látta-halottam testközelből, csak Skodával és az telibe volt fújva mindenhol.
A vevőt akkor is messze hajtotta az importőr.
Azt meg azt meg a bányás-szőlős Orbán és bandája hozta...

nyekk 2008.01.22. 22:26:32

A márkaképviseletek még nagyobb gengszterek, mint az egyéb új és használt kereskedők. Tudni illik nekik minden lehetőségük meg van. Tud szervízkönyvet kiállítani visszamenőleg, tudja a nyilvántartásokat visszamenőleg manipulálni. Ráadásul a mezítlábas kereskedőkkel szemben tudsz adatokat lekérni. De ha tőle vetted!? Sajátmagával szinte biztos, hogy egyezni fog minden adat. Arról nem is beszélve, hogy ilyen márkakereskedőknél van egy gyenge műszaki csapat, és van izmos pénzügyi (számlázó), meg jogi csapat. A javítási technológia csak a számlázáson van meg. A műhelyben nincs.

-putyin- 2008.01.22. 22:26:58

az embernek elmegy a kedve, hogy bárhol írjon blogba....

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.01.22. 22:31:37

"Tud szervízkönyvet kiállítani visszamenőleg, tudja a nyilvántartásokat visszamenőleg manipulálni."

Gondolod...

nzozo 2008.01.22. 22:48:31

Én is alaposan végigmértem a Focusomat a teljes vételár kifizetése előtt. A kereskedő még segített is ebben és nem vette bizalmatlanságnak. Lehet hogy tudta, az autó sértetlen?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.22. 22:52:20

nagyon sok kocsit már a gyárban is javítanak, a többi szállítási sérültet meg a magyarországi telepen (Lagermax/Hödlmayer)

szinte minden autón van valami lakk javítás, csak míg a gyárban pl. beleködölnek a színnel még az átlátszó lakk előtt, szemre nem látod, de a vastagságmérő azt is mutatja, mert a lemezen nem mindegy hogy hova teszed a mérőt, van ahol vastagabb

az itthoni javítások általában jól meg lesznek csinálva, akik ott dolgoznak, éjjel-nappal ezt csinálják, értenek hozzá

egyébként a Lagermax lakatosműhely minden márkára hivatalos szerviznek számít emiatt, más hibákat is kijavítanak, nem csak a lakkozást (pl. betörik a vonaton az ablakot, rossz a rádió, nem működik ezazamaz)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.22. 22:54:10

volt olyan autó (sok újságcikk készült vele kapcsolatban) hogy komplett újra volt fényezve, az importőrnél meg a főnök úr közölte, hogy mit akar a kedves ügyfél, legalább jobban védi a vastag lakk a korróziótól, különben is több ezer Ft-tal többet kapott a pénzéért a plusz védelem mellett (:

Krájzler 2008.01.22. 23:03:04

Tegye fel a kezét bármelyikőtök aki szakavatott a témában! (körbenéz) nem sok kezet látok a magasban. Ennyit a szakmaiságról és a hozzá nem értésről. Újautó értékesítőként dolgoztam egy szalonban, és az a nemes feladat is rám hárult, hogy öltönyben nyakkendőben, fagyban, 40 fokban ellenőrizzem le az autókat amiket a Hödi leszállított. Na most egy új autó viasszal van borítva a kisebb sérülések elkerülése végett. Márkája válogatja melyiket milyen vastagon fedik be vele. Képzeljétek el a ragadós viaszt mondjuk egy tikkasztó poros nyári nap után, vagy akár egy saras esős idő után amint megérkezik vele a tréler mondjuk 200 km-ről. Addig oké , hogy az ember körbemegy rajta a rétegvastagság mérővel, legalább 20 ponton megvizsgálva az autót. De ha minden rendben is van, ki a fene látja meg az esetleges apróbb sérüléseket? Megmondom, senki, egészen míg szalon állapotúra nem hozzák. Aztán ha nem vevőnek jött az autó,hanem készletre, akkor még további napokat, heteket, hónapokat állhat az autó a szabad ég alatt... Nem mellesleg a Hödlmayer a kocsival együtt adja a szállítólevelet. Az esetlegesen érzékelt hibákat felvezettem, lepecsételtem, a sofőrrel aláirattam, egy példányt elvettem aztán mehetett isten hírével. Minden jobban menő autószalonnak van fényezőműhelye is. Ott aztán rendbevágják a fényezést ha gond van. De legtöbbször csak a polírozó gép kellett meg némi paszta és az autó mehetett be a szalonba... Hogy aztán a szalonban a kedves nézelődők a zipzárjaikkal, táskáikkal, cipősarkaikkal "rendbe tegyék" a kiglancolt autót. És akkor jöhet újra a polírozógép....

Krájzler 2008.01.22. 23:07:19

GYUSZI BACSI!
Egyszer nekem is sikerült kifognom egy autót amin 250-300 mikront sikerült mérnem mindenhol. Imádkoztam, hogy ne én legyek az a "szerencsés" aki eladja valmi kekec ügyfélnek. Megúsztam.... de a lényeg, hogy valóban létezik többször festett autó. Mert ugye a robotok sem hibátlanok, azt meg senki ne gondolja, h. ha már elcseszték a fényezést akkor mielőtt újrafényeznék lemarják az előző rétegeket....

colizoli 2008.01.22. 23:12:00

Haverom kereskedö egy szalonba es ok is festekmerövel veszik at a Hödlmeyertöl mert ök is raszaladtak ilyenre a meg el sem adott autonal. Lehet, hogy a kereskedö se tudott rola, mert a szallito se nyilatkozik mindig rola hogy az auto leesett a kamionrol.

Perillustris 2008.01.22. 23:16:56

Néhány éve olvastam erről cikket. Az akkori adatok szerint kb. 10%-a sérül meg az autóknak a szalonig. (Ez akkor évi ~20 ezer autót jelentett.)

kujoon 2008.01.23. 02:32:18

Basszus, valahogy nem vagyok biztos abban, hogy télleg "gyári" technológiával javítják az ilyen autókat... :( valszeg megcsinálják tessék lássék, oszt jóvan...nem érdeke sokat költeni rá, mert elmegy a haszon.És azért az sem biztos hogy a "túlvastagság" csak és kizárólag festék, és nem pl 3 kiló gitt, ami esetleg egy kis ütésre lepattan/megreped egészében.Vagy lemállik róla a festék, igaz nem fél hanem 3-4 év alatt...Sajnos ez a paranoia teljesen egészséges és helyénvaló a magyar viszonyok között (nem csak ezen a téren)
Az a minimum lenne, hogy szólnak róla és árcsökkentés, vagy plusz extra beszerelés, az árát meg verjék le a tréleres hülyegyereken, aki lezúzta a padlógázas letolatáskor...fakk.

fructal 2008.01.23. 07:36:37

Nyekk, Kujoon, akkora baromságokat írtok, hogy arra reagálni sem érdemes.

Véletlenül évek óta az egyik legnagyobb importőrnél dolgozom és ez nem így megy.
A márkakereskedések nem hülyék, ők sem akarnak szívni egy összebarmolt autóval. Amikor átveszik az autót, alaposan átnézik. (a legtöbb márkánál van 24 órája, hogy jelezze kifogásait az importőrrel vagy a kiszállítóval szemben) Tehát, autó megérkez, erre szakosodott ember a kereskedésből átnézi, beleköt az élő fába is, előveszi a vastagságmérőt stb. A festékvastagság eltérése önmagában nem probléma, de ez utalhat a javításra, ezért azt a részt alaposabban átvizslatják. Ha valami gond van, érdemes kijavítania, mert úgyis továbbadja a számlát amit a végén egy biztosító (az importőré vagy a szállítóé) fog kifizetni és nem nála csapódik le később a probléma. Egy márkakereskedés pedig abban érdekelt, hogy ne vesszen össze az ügyfeleivel, mert ugye egy elégedetlen ügyfél 100 másikat is beolt blah-blah. Szóval nyugodjatok meg, a rendszer arra épül, hogy a szállítási folyamat során egymást ellenőrizve kibukjon a bibi és az ügyfél teljesen korrekt autót kapjon.
A telephelyen már alig mozgatják az autókat, itt minimális a sérülésveszély, és ugye itt egyértelműen megvan a felelős, akinek valszeg levonják a béréből, tehát baromira vigyázni fog az autóra. És akkor már tényleg csak a zippzárak és táskák jönnek...

prokee · http://www.prokee.hu 2008.01.23. 09:53:43

"És azért az sem biztos hogy a "túlvastagság" csak és kizárólag festék, és nem pl 3 kiló gitt"

Elég nehéz 300 mikront kihozni gittel plusz fényezéssel :)

Az EREDETI 2008.01.23. 15:27:27

Ismerősöm fiat autókereskedésben dolgozik autószerelőként. Volt egyszer, hogy egy új puntót visszavittek hozzájuk, mondván az első futómű kopog. Megnézték valóban valami gáz volt. Garanciális autó, mit is csinálhatnának, a főnök utasítására kicserélték a szalonban ámmó autóéra a futőmű hibás elemét, amit később ugyanűgy eladtak. A használt autók kilóméteróráiról inkább nem is írok semmit...

(egy másik autószerelőnél is dolgozott és ott is a főnök utasítására hajtottak végre különböző patkányságoka)

Az EREDETI 2008.01.23. 15:46:02

A Suzuki gyárból pl. előfordul, hogy már kavicsfelverőddéssel jön ki 1-1 autó az udvaron való száguldozások következtében...

Perillustris 2008.01.23. 17:11:40

Suzuki Kavics márkakereskedés? Kő? Na most kő vagy nem kő?

kujoon 2008.01.23. 18:42:05

fructal, sajnos amit Az EREDETI írt (még ilyen nicket, bazz :D ) az inkább elhiszem, mint a "hazabeszéléseket" ; attól függetlenül hogy akár igazat is írhatsz.
Irod: "ők sem akarnak szívni egy összebarmolt autóval."...Ugyanmár, egy szervíznek az összebarmolt autók jelentik az aranybányát.De visszatérve: lehet, hogy a tiéd az egyetlen pozitív példa az egész témakörben.Viszont továbbra is vallom, hogy egészséges paranoia rulez!

fructal 2008.01.23. 20:22:10

OK, csak egyetlen megjegyzés EREDETI puntós alkatrészcseréjéhez: Ha garanciális az alkatrész, akkor a kereskedő biztosan visszaküldi a hibás alkatrészt a gyár felé, mert jóváírják neki teljes áron az alkatrészt és cserélés munkaóradíját is. Ehelyett miért cserélné ki egy másik autóéval? Bukja a munkaóradíjat és a nyakán marad egy rossz alkatrész...
Írod: "egy szervíznek az összebarmolt autók jelentik az aranybányát" Nos. Egy szervíznek minden javítás jól jön, de csak akkor, ha megvan a költségviselője. Egy javításon nem fognak annyit, amennyi megérne egy vitás ügyet, hisztis ügyféllel, véget nem érő levelezésekkel, importőrbevonással, negatív hírveréssel.
Sokkal nagyobb bolt a szervíznek (ha már mindenképpen az kell, hogy aljasoknak állítsuk be őket) hogy elvégeznek olyan javításokat, amire valójában nem lenne szükség vagy túlszámlázzák az óradíjakat.

Az EREDETI 2008.01.23. 20:51:37

Szerinted csak úgy kitaláltam?

fructal 2008.01.23. 21:07:33

Szerintem nem logikus, amit írsz.

Az EREDETI 2008.01.23. 22:55:30

Ezt én nem úgy hallottam, hogy az ismerősöm hugának a barátja egyszer látta azt, aki ismer olyat aki egyszer hallott ilyenről, Hanem az egyik legjobb barátom csinálta meg a kereskedő utasítására. Ez a kereskedés pedig egy kisvárosi porfészek, még véletlenül sem az ország legnagyobb importőre. Mert ugye nem csak azok léteznek. Nem a logikát kell keresni, mint írtam a rossz alkatrész beszerelésre került egy másik kocsiba ami ugynúgy beállt a szalonba, vagyis az udvarba és eladásra várt.

fructal 2008.01.24. 08:52:18

Gondold már végig...
Ha valóban garanciális az alkatrész, az importőr jóváírja neki teljes áron + kifizeti a teljes munkaköltséget, ami jelen esetben kb. 15-20.000 Ft. Ehelyett ha buherál a másik autóval, akkor bebukja a munkadíjat + a nyakán marad a rossz alkatrész. Te melyiket választanád a kereskedő helyében?
Azt el tudom képzelni, hogy ha sürgős volt az autó és megfelelő alkatrész nem volt készleten, a másik autóból pótolták, de kizártnak tartom, hogy a rossz garanciális alkatrészt ne süssék el az importőr felé.

Szomjas 2008.01.25. 12:28:30

Nem javítják, cserélik? hehe

Győrben a höldmayer telepen (autószállítással foglalkoznak), dolgozik pár varázsló, akik elég ügyes lakatosok meg fényezők....

festékmérő jogszaki · http://www.feosz.hu/Feltoltes/Jogi_rovat/hibas_teljesites.pdf 2008.06.20. 23:08:19

Jó ügyvéd kell , különben véged. Ime egy precedens értékü itélet:

www.feosz.hu/Feltoltes/Jogi_rovat/hibas_teljesites.pdf

Ezt tessék figyelembe venni (ügyvédnek odaadni), ha mindenképpen per lenne az ügyből. Javaslom inkább sutyiba eladni az autót, nincs bonyadalom. A kereskesőnek meg két saller. :)

marti67 2009.09.19. 16:44:12

@amodent: Én is éppen ezen gondolkodom. 2007-ben vettem egy új Honda Jazz, egy fővárosi Honda szalonban. Az elmúlt napokban vittük az autót a két éves kötelező szervízre. A szervizvezetőjének jeleztem, hogy próblémáim vannak, mivel az új autóról több helyről is pattog le a festés (fekete metálfényezett + 80 ezer forintért). Ekkor bemérte a festékréteg vastagságot, s megdöbbentő értékeket mutatott több helyen is. A motorháztatőn közel 200-as értéket, az első lökhárítón 168-as értéket, stb. Természetesen felajánlotta, hogy garanciában újra festik az autót. Ezt én elutasítottam, mivel én egy új, sérülésmentes autót vásároltam meg, a szalon listaárán. Elmondták, hogy valószínűleg szállítás közben sérült az autó. Az nagyon érdekes, hogy legalább 4 különböző helyen is megsérülhet szállítás közben ? Természetesen azt is közölték vele, ha be szeretném cserélni az autót egy újra, ők akkor bemérik, s így már csökkentett áron veszik meg tőlem az autót. Arra hivatkoztak, hogy beszállítást követően nem mérik be az autót, de beszámításkor természetesen bemérik, s az okozott kár anyagi ódiumát is az ártatlan vevő viseli a későbbiekben. Én úgy döntöttem, hogy igazgaságügyi szakértői vizsgálra viszem az autót, mely szakértői véleményt hitelesen lefordítattom és angol nyelvű levelemmel egyetemben ki fogom küldeni a Honda anyavállalatához. Szomorú, hogy már a szalonokban sem lehet megbízni, bár az én esetem még a pénzügyi válság előtt történt, el tudom képzelni, hogy most a recesszióban mi mindent megtesznek a tisztességes vevőkkel szemben. Ezeknek valóban börtönben lenne a helyük !!

maska 2009.12.30. 19:02:41

No hát ezért kell mindenkinek festékréteg mérő készülékkel felfegyverkezve új, de különösen használt autót vásárolni. Persze a műszer nem ment meg senkit attól hogy egy motorhibás, vagy egy visszapörgetett kilométerórával, vagy netán lopott autóval kínálják meg. De mindenesetre kideríthető hogy két darabból rakták-e össze, vagy pedig hogy az eladó vagy kereskedő mennyire korrektül tájékoztatja a vevőt a gépkocsi állapotáról.
A piacon már fellelhető Elmatronic digitális festékrétegmérő már 24.900.-Ft-ért amivel már alumínium karosszériát is lehet mérni. Már egy autóvásárlásnál is bőven bejön az ára.
A műszer segítségével már nem mondhatja az eladó hogy csak fikázni akarja a vevő a kínált portékát, csak hogy lehúzza az árat. Egyértelműen megmutatja hol volt az autó javítva.
Szóval festékréteg vastagság mérő!
BUÉK mindenkinek!
süti beállítások módosítása