HTML

Autós átverések

Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy leleplezzük a magyarországi és külföldi autóvásárláskor történő csalásokat, szervizekben történt átveréseket, bolti-, és alkatrészvásárlási füllentéseket, hazugságokat. Ezen az oldalon nics kertelés, csak a kiábrándító és kemény igazság. Az okos ember más kárából tanul, ezért remélem a posztok olvasásával elkerülhetik a csalásokat, átveréseket. Szeretné saját tapasztalatait, kellemetlen élményeit megosztani? Küldje el e-mailben, mi pedig garantáltan megjelenítjük oldalunkon. autosatveresek@gmail.com

Friss topikok

Csípőfogó

2007.12.19. 20:32 autosatveresek

Az alábbi levelet egy kedves ismerősöm küldte: "Használt Alfa Romeo vásárlásakor amennyire tudtuk átnéztük az autót, habár nem vagyunk szerelők, de azt hittük mindenhez értünk. Külsőre, belsőre nem találtunk rajta semmi problémát, az ülések, belső kárpitok szinte tökéletes állapotban voltak, szép tiszta volt a motorhang, egyenletes az alapjárat. Mint ismeretes az Alfa Romeoknál az illesztések gyárilag sem a legpontosabbak, ezekkel nem is foglalkoztunk. Vásárlás után az autó tökéletesen működött. A nagy menetteljesítmény mellett viszont eltörpült az autó fékereje, de ezt csak az autó használatba vétele után egy pár héttel éreztük, hisz ki az, aki egy újonnan vásárolt autót egyből hajtani kezd. 130 km/h felett a fékhatás katasztrofálisan gyenge volt. Gyorsan felkerestem egy szerelőt, aki pillanatok alatt diagnosztizálta a problémát. A fékbetétek teljesen kopottak voltak, viszont nem értettük, hogy a műszerfal visszajelző lámpa miért nem hívta fel a figyelmünket az esetleges hibára. A fékbetét új ára szereléssel 45.000 forintba. A kerék leszerelése után vettük észre, hogy a fék visszajelző lámpa vezetékeit egyszerűen egy csípőfogó segítségével kettévágták, ezért nem villant fel a jelzés a műszerfalon. A szerelő mondta, hogy nem ez az első eset amivel találkozik. A hibát úgy lehet észrevenni, hogy a féktárcsa külső kerületén egy 1-2mm magas, és széles éles perem található, mely kiemelkedik a síkból illetve másik jele a féktárcsán látható mély barázdált sérülések. Ha a vásárlás helyén észrevettem volna a hibát, akkor biztos, hogy az autó árának csökkentése mellet vásároltam volna meg, és nem ért volna meglepetésként az így is magas átírási és egyéb járulékos költségek melletti plusz felmerülő kiadás. Javaslatom tehát az, hogy ha használt autót vásárol, vigyen magával egy jól képzett autószerelőt is, habár úgy hallottam, hogy az autókereskedők nagy része nem nézi jó szemmel jelenlétüket."

Ez az átverési mód tipikus, a visszajelzőlámpák elvágását előszeretettel alkalmazzák a kereskedők, evvel elkerülve a javítást, és annak plusz költségeit, melyet az autó értékesítésekor nem tudnak "behajtani". A légszákkal való trükközésről egy későbbi posztban foglalkozunk.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autosatveresek.blog.hu/api/trackback/id/tr86269772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Breadface 2007.12.20. 13:08:02

Nekem egy 306 xm breakem van, abban is el volt vágva az érintkező vezetéke, és van benne egy szervíz visszajelző lámpa, azt is kiiktatták. Mikor visszamentem a kereskedőhöz, azt mondta, hogy nem tudott róla.

klacus 2007.12.29. 10:24:56

Miért nem tünt fel neked gyújtásnál, hogy a kontroll lámpa nem ég? Elvileg minden ellenörző rendszer lámpája felvillan, ez piros és/vagy sárga színű. Majd a rendszer ellenőrzése után elalszik. Ehhez nem kell szerelő, plusz a verda átnézéséhez alá kell feküdni, és 4-5 percíg bambulni amit lehet. A tárcsa és a betét kopás szemmel is látható. Ha meg nem engedik, akkor felejsd el a gépet. Eladó autó annyi van mint égen a csillag.

Terveüdekszi 2007.12.29. 10:27:03

Most nem azé', de a fékhatásnak szerintem nem sok köze van a betét kopottságához. Ha meg van, akkor ott van más bibi is. A kopottság akkor probléma, ha a ferodol lekopik róla, és fém a fémmel érintkezik fékezéskot, tönkrevágva így a tárcsát.

Terveüdekszi 2007.12.29. 10:29:30

klacus! Nem tudom Alfáéknál ezt hogy csinálják, de az esetek többségében ugyan az a kontroll lámpája a fékbetét kopásnak mint a kevés fékolajnak. Ha elvágják a vezetéket, akkor a fékolajhiánynál sem fog jelezni.

Nekem a DS-en is el volt vágva a vezeték, de csak azért, mert úgy szét volt rohadva a csatlakozó, hogy nem lehetett összedugni. Valami bevonatos vezeték van ott, még forrasztani sem tudtam. :-S

klacus 2007.12.29. 10:31:14

Kopott betét, meg szar a feszítés, és már ott is a vacak fék. Plusz lehet, hogy van egy fékfolyadék levegősődés, vagy ereszt a fékrendszer....

klacus 2007.12.29. 10:35:33

Az lehet, de ha van valami lámpa, legyen az akármi, akkor gyújtás ráadásánál világítania kell. Józan paraszti ésszel, adott egy lámpa és nem villan ki. Az első kérdés az alfás fórumon, hogy miért? /nem is akereskedőnél :-)/

Ezt eljátszák a légzsákkal is, meg mindennel amit nem tudnak megcsinálni.

hs 2008.01.22. 18:28:54

en legzsakkal szoptam be ugyanezt egy honda accorddal, nem tunt fel, hogy nem villan fel gyujtasnal, elvagtak. szerencsere a legzsak oke, csak valami erintkezesi hiba, de maig nem sikerult kideriteni, hogy hol van a gond, neha kigyullad a lampaja, a hibakod szerint lehetne cserelni az egeszet..

CrazyHorse 2008.01.22. 21:00:52

Az én autómnál nem világít a visszajelző gyújtás ráadásakor, viszont műxik. A kopott fékbetétet meg szerintem lehet érezni (én legalábbis szoktam).

RR 2008.10.22. 15:11:09

45.000 Ft os fékbetétcsere???
Na az a nem normális aki ezért ennyit fizet!
Pont az olasz kocsikba nagyon olcsón lehet venni fékalkatrészeket.
Én pont ma cseréltem a fiat tipom ban a betéteket, tárcsákkal, a két tárcsa meg a garnitura fékbetétért 10.000 Ft ot fizettem. Persze kedvezményem van, de kedvezmény nélkül is max 15E ennek az anyagköltsége, és kb 1 óra alatt megvolt.
süti beállítások módosítása